Kategoriler

Üreticiler

Son Yazılar

Teklif Sepetim

Teklif sepetiniz boş

Projeksiyon Mapping, zorlayıcı mesajları restoran masalarından tüm binalara kadar her yerde iletmenin bir yolunu sunar.

  • Projeksiyon haritalama, videoyu bina veya masa gibi herhangi bir yüzey üzerine bindirmenizi sağlayan teknolojik bir yeniliktir.
  • Projeksiyon eşleme, görüntüleri bir yüzeyin 3B modeline sığdırarak üzerine boyanmış izlenimi verir.
  • Projeksiyon haritalama yazılımı, pazarlama vizyonlarını alışılmadık ve akılda kalıcı şekillerde hayata geçirmeye yardımcı olur.
  • Bu makale, yenilikçi sunum stillerini ve daha etkili reklam kampanyalarını keşfetmek isteyen işletme sahipleri ve pazarlamacılar içindir.

Büyük markalar, kalbiniz, zihniniz ve cüzdanınızla bağlantı kurma çabasıyla gününüzün her dakikasını reklamlar ve multimedya ile doldurmak için çok çalışıyor. Alet kutusundaki bir pazarlama taktiği, olaylar etrafında duygusal ve uzun süreli izlenimler yaratmayı hedefliyor. Çarpıcı grafikler, 3D veya 4D deneyimler veya etkileşimli kurulumlar, en akılda kalanlardan bazılarını yaratmanıza yardımcı olur.

Bu dikkate değer deneyimler, genellikle Buckingham Sarayı ve Sidney Opera Binası gibi üst düzey yerlerde kullanılan projeksiyon haritalamayı içerir. Konsept yarım yüzyıldan fazla bir süredir ortalıkta dolaşıyor, ancak yine de maliyet ve karmaşıklık ile ilgili sorunlar nedeniyle yalnızca ara sıra kullanılıyor. Ancak, etkili bir şekilde yapıldığında izdüşüm eşleme zorlayıcı ve unutulmaz olabilir.

Projeksiyon Mapping nedir?

Projeksiyon eşleme, video görüntülerinin bir yüzeye eşlendiği, binalar, pistler, sahneler ve hatta su gibi ortak nesneleri şaşırtıcı görüntülere dönüştüren bir video projeksiyon tekniğidir. Bu yüzeyler, hoş bir ışık ve yanılsama deneyimi yaratmak için yüzeyin şeklini ve dokularını oynayarak bir tuval haline gelir. Haritalama yazılımıyla birlikte, bu görüntüler etkileşimli özelliklere bile dönüştürülebilir. İş dünyasında kullanıldığında, projeksiyon haritalama genellikle deneyimsel pazarlamanın bir biçimi olarak kabul edilir .

Dünyanın en büyük markalarından bazıları için deneyimsel aktivasyonlar konusunda uzmanlaşmış bir medya şirketi olan bluemedia'nın yönetici yapımcısı Paul Whitney, "Projeksiyon haritalama, tüketicileri bir deneyimin içine çekiyor" dedi. "Araştırmalar, özellikle Y kuşağının bir üründen çok bir deneyime yatırım yapmayı tercih ettiğini göstermiştir." [İlgili makale: Y Kuşağına Pazarlama: Y Kuşağı Tüketicileri Nasıl Yakalanır ]

Projeksiyon haritalama ilk başladığında düz duvarlarla sınırlıydı, ancak şimdi bundan yararlanan şirketler çok daha büyük ve daha yaratıcı düşünüyor. Artık yapılarla veya belirli malzemelerle sınırlı değiller. Whitney, "Bugün, her zamankinden daha fazla esnekliğe sahibiz," dedi. “Teknoloji on kat büyüdü. Eskiden yaptığımız pek çok şey mümkün değildi ama [modern] yazılım harika şeyler yapmamızı sağlıyor.”

Bir moda şovu düşünün. 30 kıyafetle 30 manken kullanmak yerine, iki manken üzerinde çeşitli kıyafetleri yaratıcı bir şekilde görüntülemek için projeksiyon eşlemesinden yararlanılabilir. Olasılıklar görünüşte sonsuzdur. İşletmeler artık 360 derecelik kubbe projeksiyonunu üstlenebilir, sürükleyici tiyatro deneyimleri yaratabilir, görsel-işitsellerle dikkat çekici konserler sunabilir ve geleneksel medya biçimlerinin izin verdiğinden çok daha fazla akılda kalıcı izlenimler üretebilir.