Epson'un ilk 4K HDR UST lazer projektörü olan LS500'ü piyasaya sürmesinin üzerinden iki yıl geçti . Artı tarafta, (Epson'un bize sık sık hatırlattığı gibi) eşit renk ve beyaz parlaklık sağlayan ve bazen tek çipli DLP projektörlerle elde ettiğiniz gökkuşağı yapaylıklarına karşı tam bağışıklıkla gelen bir teknoloji olan nadir bulunan üç çipli UST projektörüydü. Daha da önemlisi, LS500 süper parlak 4.000 lümen ışık çıkışıyla çığır açıyordu.
Madalyonun diğer tarafında, LS500, tam bir Ultra HD sinyalinin piksellerinin yalnızca yarısını ekrana iletme konusunda Epson'un diğer ev sineması projektörlerini takip etti. Şirketin kendini kanıtlamış 4K PRO-UHD geliştirme teknolojisiyle desteklenen bu ürün, iyi 4K içerikle oldukça net bir görüntü sağlamak için izleme mesafesinden yeterince iyi çalıştı, ancak açıkça daha az piksel yapısı gösteren yeni tam 4K DLP modelleriyle rekabet ediyordu. Ayrıca, LS500, Epson'un ticari UST'leri için kullanılan bir platformdan uyarlanmıştır ve bir odada dikkati kendisine çeken ve rakiplere göre ekrandan çok daha uzağa yerleştirilmesini gerektiren büyük, çıkıntılı bir parasoley vardı. LS500'de oturma odası için uygun yerleşik hoparlörler de yoktu, bu nedenle ayrı bir ses çubuğu veya başka bir ses sistemi zorunluydu.
Eski LS500 gibi, LS800 de siyah veya beyaz olarak mevcuttur, ancak çok farklı bir görünüm sunar. LS500'ün tepegöz lens çıkıntısı gitmiş, yerini 27,4 x 6,2 x 13,4 inç (WHD) boyutlarında alışılmadık derecede geniş bir form faktörüne sahip şık, düşük profilli bir kasa almıştır. Bunun bir nedeni var. Epson, projektörün ön tarafını duvara daha yakın tutmak için tek lazer+fosfor ışık kaynağını lensten dik bir açıda dengeleyerek genel kasa derinliğini azaltmaya yardımcı olur.
En önemlisi, Epson'un yeni lens sistemi, 100 inçlik bir görüntü için arkası duvardan sadece 3,9 inç uzağa yerleştirilebilmesini sağlayan, olağanüstü bir 0,16:1 yansıtma oranına sahiptir. Bu, projektörün dar derinliğiyle birleşerek LS800'ün ön tarafının ekrandan yalnızca 17,3 inç uzağa oturmasını sağlar. 120 inçlik bir görüntüde bile yalnızca 20,2 inçlik bir çıkıntı yapıyor. Mobilyaları duvardan sökmeden çoğu TV ünitesine sığacak kadar ince. Hatta Epson, projektörün ön tarafının görüntüden sadece 24,6 inç uzakta oturmasını sağlayacak olan 150 inçlik bir görüntü için projektörü cesurca belirliyor. Buna bir bakış açısı getirmek için, lazer TV UST'ler arasında bir sonraki en kısa yansıtma oranı, LG ve Samsung'un premium UST'lerinde bulunan ve 100 inçlik bir görüntü için arka taraflarından ekrana 4,5 inçlik bir açıklığa ihtiyaç duyan 0,19:1 lenstendir.
Epson, merceğin arkasında, LS500'de ve popüler Ev Sineması 5050UB standart yansıtma mesafeli projektörde bulunan aynı 4K PRO-UHD piksel kaydırma teknolojisini oluşturmuştur. Ne yazık ki, amiral gemisi LS12000 lazer projektörlerinde bulunan daha gelişmiş 4K görüntüleme sistemini dahil etmediler . Bu projektör aynı zamanda yerel 1080p görüntüleyiciler kullanır, ancak 4 fazlı piksel kaydırmasıyla ekrana bir UHD sinyalindeki tüm pikselleri koyar. Bu, en popüler 0,47 inç 4K DLP yonga setinin tam çözünürlüğe nasıl ulaştığına benzer. Karşılaştırıldığında, LS800, tam 4K piksel sayısının yarısı olan 1080p çip çözünürlüğünü yalnızca iki katına çıkarır.
Tamam, Epson'un piksel kaydırmayı ayrıntı geliştirme işlemeyle birleştiren 4K PRO-UHD teknolojisi, normal izleme mesafelerinden mükemmel ayrıntılar sağlama konusunda kanıtlanmış bir geçmişe sahiptir. Ancak UST oturma odası projektör manzarası artık, özellikle ekrana yaklaştıkça şüphesiz daha ince piksel yapısı ve daha keskin görüntüler sağlayan tam 4K çözünürlüğe sahip DLP projektörlerle dolu. Aşağıda açıklayacağım gibi, Epson'un 4K PRO-UHD'si burada bu projektörün günlük TV izleyicilerinden oluşan birincil hedef kitlesi için iyi çalışıyor, ancak büyük, mükemmel lensi ile 5050UB'de gördüğüm kadar iyi değil. Ayrıca, LS800'de bu projektörlerin 4K PRO-UHD sisteminin keskinleştirme devresinde daha ince bir ayara izin vermesi gereken 4K PRO-UHD "Görüntü İyileştirme" menüsü yoktur. Savunmalarında,
LS800'ün parlaklığından en iyi şekilde yararlanması ve onu uygulanabilir bir günlük televizyon çözümü haline getirmesi için uygun bir ALR UST ekranına ihtiyacınız olacağını söylemeye gerek yok. Epson, 100 ve 120 inç boyutlarındaki SilverFlex Ultra ekranlarıyla memnuniyetle karşılıyor. Bu, Epson'un önerilen testere dişi yüzeyli merceksi ALR ekran tasarımımızı ele alışıdır; bu teknoloji hakkında bu makalede okuyabilirsiniz. SiverFlex versiyonları dar bir çerçeveye, 0,8 derecelik bir kazanca ve diğer lentiküler UST ekranlarda görülen aynı süper geniş görüş açısına sahiptir.
LS800'de yerleşik olarak bulunan bazı hoş yaratık konforları, birlikte yaşamayı kolaylaştırır. Bunlardan biri de ön ızgaranın arkasına gizlenmiş 2.1 kanallı Yamaha ses sistemi. Her biri 5 watt ile çalışan, her bir ön köşeden açılı bir çift 1,5 inçlik ters kubbeli sürücü ve 10 watt ile çalışan 2,25 inçlik ileri ateşleme portlu bas ünitesi kullanır. Yamaha, daha dengeli ses ve daha derin bas sağlamak ve görüntüyü uzamsal olarak yaymak için AudioEngine dijital sinyal işleme özelliğini içerir. İsteğe bağlı bas kuvvetlendirme ve otomatik ses yüksekliği işlevleriyle birlikte seçilebilecek yarım düzine ses modu vardır. Elbette bu, bağımsız bir ses sisteminin yerini alamaz ve çoğu lazer TV gibi, yüksek sesli özel efektler üzerinde herhangi bir gerçek etki sağlamaya yetecek kadar bas yoktur.
LS800, Android TV 11 web akışı ve Google Asistan ses kontrolü ile bir Android işletim sistemine sahiptir. Bu, diğer birçok lazer TV'de bulunan mükemmel bir platformdur ve eski LS500'ün aksine, akış platformu projektöre entegre edilmiştir ve bir HDMI bağlantı noktasını çiğneyen gizli bir dongle'a ihtiyaç duymaz. Olumsuz tarafı, LS800'ün Android platformu, çoğu Android projektör arasında ne yazık ki yaygın bir durum olan Netflix uygulaması için sertifikaya sahip değil. LS800'de bir mobil cihazdan veya dizüstü bilgisayardan uyumlu uygulamaları yayınlamak için yerleşik Chromecast bulunur, ancak her zamanki gibi iPhone'umdaki Netflix uygulaması tanınmadı. Harry & Meghan'ın bir Netflix bölümünü kablosuz olarak yayınlamayı başardımProjektörün Ses Çıkışı Gecikmesi kontrolüyle düzeltilemeyen bazı mütevazı dudak senkronizasyonu sorunları olsa da, Windows 10 dizüstü bilgisayarımdan Chrome tarayıcısında Yayınla işlevini kullanarak. Netflix'in ötesinde, Amazon Prime, Disney+, HBO Max, Hulu, YouTube ve diğer birçok büyük hizmetin Google Play mağazasındaki uygulamalarla temsil edildiğini ve çoğunun 4K HDR programlamayla iyi çalıştığını göreceksiniz. Ancak, Amazon Prime'ın HDR10'u iyi olmasına rağmen, Disney+'ın HDR10'da içerik göndermediğini fark ettim (projektörün HDR10 parlaklık kaydırıcısının hiçbir etkisinin olmamasının kanıtladığı gibi). Tüm bunlar, zaten bu projektörlerle neredeyse her zaman önerdiğimiz ucuz bir Roku, Fire Stick veya Apple TV flama satın almanızı isteyebilir.
Epson, LS800'ü oyun oynamayı düşünerek tasarladı ve HDMI girişlerinden biri belirlenmiş bir oyun bağlantı noktası. Giriş gecikmesini 20 milisaniyenin altına indirmek için Android işletim sisteminden kaçınır. Bu, günümüzün en iyi özel oyun projektörlerinin performansına nispeten yaklaşıyor ve çoğu rekabetçi oyuncu için harika bir deneyim sağlamalı. Leo Bodnar 4K gecikme ölçer kullanarak 1080p/60 Hz sinyalde 22,1 ms, 4K/60 Hz'de 21,0 ms ve 1080p/120 Hz'de en düşük 12,3 ms ölçtüm. Ne yazık ki, Epson'un daha gelişmiş HDMI 2.1 konektörleriyle donatılmış LS12000 ve LS11000 lazer projektörlerinde göreceğiniz gibi, en son oyun konsollarında 4K/120 Hz oyun desteği yoktur .
Bağlantı portlarından bahsetmişken, projektörün jak paketinde hoş bir karışım bulacaksınız. Yanda, yaylı bir mandalla klipslerini açan bir geçmeli panelin arkasında yer alır. Video için üç adet HDMI 2.0b girişi vardır; HDMI 3, oyun bağlantı noktasıdır ve HDMI 2, sıkıştırılmamış dijital sesi web akışı uygulamalarından harici bir ses sistemine almak için Ses Dönüş Kanalı (ARC) özelliğine sahiptir. Ama bu değilyerel Dolby Atmos sinyallerini en yüksek kaliteli bit akışı biçiminde iletmek için gereken daha gelişmiş eARC bağlantı noktası, bu tür yeni bir projektörde hem biraz şaşırtıcı hem de hayal kırıklığı yaratıyor. Ayrıca bir optik ses çıkışı ve dahili hoparlörleri devre dışı bırakan bir kulaklık jakı vardır. Veya Bluetooth çıkışını kablosuz bir hoparlör veya kulaklık olarak da kullanabilirsiniz. Belirtildiği gibi, sesi resimle senkronize etmeye yardımcı olan bir Ses Gecikme Kontrolü vardır.
Bu jakların ötesinde, biri aygıta güç sağlamak için olmak üzere üç adet USB-A bağlantı noktası ve bir mini USB servis bağlantı noktası vardır. USB'lerden birine mikrofon donanımlı bir USB kamera takmayı denedim ve ayrı bir bilgisayar olmadan bir Zoom aramasına girmeme ve devasa ekranı kullanmama olanak tanıyan Zoom uygulamasını başarıyla test ettim. Son olarak, bağlantı portlarının hemen yanında, sağlam bir hissiyatı olan ve odakta tatmin edici bir ince ayar yapmak için yeterince granüler ve ayarını kolayca tutacak kadar yapışkan olan bir manuel odaklama kolu bulunur.
LS800, 6,75 inç uzunluğunda kompakt, arkadan aydınlatmasız bir Bluetooth uzaktan kumanda ile birlikte gelir. Bir ses kontrolünün yanı sıra, lazer çıkışını anında ayarlamak için hoş bir dokunuş olan kullanışlı ve kullanışlı bir Parlaklık düğmesi sunar. Seçtiğiniz indirilen akış uygulamalarına erişmek için bir doğrudan erişim düğmesi, YouTube Müzik uygulaması için özel bir düğme ve yerleşik mikrofondan Google Asistan'a erişmek için başka bir düğme vardır. Ayrıca girişi seçmek için bir düğme ve doğrudan HDMI 3 oyun girişine giden bir oyun kumandası simgesiyle tanımlanan özel bir düğme vardır. İlginç bir seçenek, Esnek Resim düğmesidir. Görüntüyü küçültmek ve taşımak, yatay olarak çevirmek veya görüntünün kenarlarını bulanıklaştırarak yansıttığınız bir duvara karıştırmak için kullanabilirsiniz.
Çoğu Android projektörde olduğu gibi, biri Android menüsünü açmak için ve diğeri üretici tarafından projektör ayarları için tasarlanmış iki menü düğmesi vardır. Bu, en iyi günlerde biraz kafa karıştırıcıdır, ancak özellikle burada, özel oyun girişinin Android işletim sistemini atladığı göz önüne alındığında. Bu HDMI 3 girişini seçtiğinizde, menü düğmelerinden hiçbiri çalışmayacaktır. Önce Android Ana Ekran düğmesine basmanız gerekecek, bu noktada her iki menüye de erişilebilir; ancak ayarlamalar yaparken HDMI 3 kaynağından gelen görüntüyü göremezsiniz, yalnızca Android Ana ekranını görürsünüz. Ardından, HDMI 3 girişine geri dönebilir ve menü değişikliklerinizin etkisini görebilirsiniz. Menülere girip çıkarken oyun konsolunuz veya diğer HDMI 3 kaynak bileşeniniz için optimize edilmiş resim veya ses elde ederken biraz zorluk yaşayabilirsiniz.
Kurulum için LS800'ün önde ve arkada ayarlanabilir ayakları vardır ve bu da seviyelemeyi kolay bir iş haline getirir. Manuel konumlandırma, parlaklığı ve görüntü kalitesini korumak için her zaman en iyi seçenektir, ancak Epson ayrıca görüntüyü ekranla hizalamaya yardımcı olmak için dahili geometri düzeltme özelliğine sahiptir. Manuel dört köşe düzeltmenin yanı sıra, görüntüyü otomatik olarak yerine oturtmak için telefonunuzla ekranınızın birkaç fotoğrafını çekmenizi sağlayan bir akıllı telefon uygulaması var. Duvar yerine özel bir ekran kullanmanızı da her zaman öneririz, ancakfarklı renklerde boyalı duvarlar için LS800'ün renk dengesini değiştirmek için menüde bir seçenek. Projektör ayrıca, meraklı bir çocuk yaklaşmaya çalışırsa lazeri karartan oldukça hassas bir güvenlik hareket sensörüne sahiptir; bu, eski LS500'de potansiyel olarak kritik bir eksiklikti.
Çıkarılabilir ön ızgaranın arkasında, yukarıda belirtilen hoparlörlerle birlikte, LS800'ün yaklaşık 7 x 4 inçlik hava filtresine erişmek için bir açılır tepsi bulacaksınız. Kılavuz, normal bir ortamda yaklaşık üç ayda bir veya daha tozlu bir ortamda daha sık olarak projektörün altındaki hava girişindeki ve projektör filtresindeki tozun süpürülmesini önerir. Özellikle bir UST'nin yerleştirme konusundaki hassasiyeti ve alt tarafa ulaşmak için projektörü fiziksel olarak ters çevirme ihtiyacı göz önüne alındığında, herhangi birinin bu rahatsızlığa katlanacağına inanmak zor. Yine de filtreye kolayca erişilebilir, bu nedenle orada makul ölçüde düzenli bakım yapılması önerilebilir. Her halükarda, havalandırma veya filtre iç kısımlarının sıcaklığı yükselecek kadar tozlanırsa, projektör temizlemeniz için bir uyarı verecektir.
LS800'ün bir çok özelliğini anlattım ama biraz da nelerden bahsetmemeliyim ?çünkü rakiplerin bazılarına ve hatta Epson'un önceki projektörlerine kıyasla bazı dikkate değer eksiklikler var. İlk olarak, LS800, HDR10 ve HLG yüksek dinamik aralık içeriğiyle uyumlu olsa da, bazı yeni UST'lerde artık ortaya çıkmaya başlayan Dolby Vision uyumluluğundan yoksundur. Ayrıca, projektör Epson'un 16 adımlı HDR ayarına sahip olsa da, bu kaydırıcı, farklı HDR başlıkları için anında ayarlamaları kolaylaştıracak kolay erişim için uzaktan kumandada herhangi bir düğme olmadan menüde iyice gömülüdür. LS800 yalnızca Rec.709 renk alanı için derecelendirildiğinden, HDR için resmi olarak belirgin bir geniş renk gamı da yoktur. Bununla birlikte, Calman Renk Hacmi analizinde %137,4 BT.709 ve %92,6 DCI-P3 ölçerek beklentilerimi aştı. t Kötü ve incelediğimiz daha iyi tek lazerli UST'lere eşdeğer. Kırmızılar, %100 P3'ten daha fazlasını yapan üçlü lazer modellerinde gördüğümüz kadar zengin doygunlukta olmasa da, düz 709'a göre kesinlikle bir miktar fayda görebildim
Ciddi meraklılar için potansiyel olarak kritik olan, aşağıda daha fazla bahsedeceğim herhangi bir gelişmiş renk noktası CMS veya gri tonlamalı kalibrasyon kontrollerinin ihmal edilmesidir. Bu, yalnızca LS800'ün daha iyi rekabetine değil, aynı zamanda Epson'un kendi ev sineması projektörlerinin çoğuna da aykırıdır. Son olarak, 3D hayranlarına, LS500'den farklı olarak, LS800'ün 1080p 3D oynatma desteğini ortadan kaldırmak için diğer bazı yeni Epson projektörlerine katıldığını bildirdiğim için üzgünüm. 3D, UST veya başka türlü işleyebilen yeni yüksek kaliteli projektörlerin sayısı azalmaya devam ediyor.
Verim
Belirtildiği gibi, LS800'ün menüsünde, Epson'un ev sineması projektörlerinde görmeye alıştığımdan farklı ve daha sınırlı bir resim ayarı seçimi bulmak beni şaşırttı. Ayrı bir Özel Ayarlar menüsünde gömülü olan olağan Parlaklık, Kontrast, Renk Doygunluğu, Renk Tonu ve Keskinliği sunar. Bunların ötesinde, kontrast ve gama için bir dizi dinamik ayar ve renk sıcaklığı için alışılmadık derecede geniş (ancak yine de oldukça kaba) 14 konumlu bir seçici vardır. Bir kalibratörün parlaklık aralığı boyunca görüntü doğruluğunda ince ayar yapmasına olanak tanıyan beyaz dengesi için kazanç ve sapma kontrolleri veya kalibratörlerin birincil ve ikincil renk noktalarını en iyi şekilde ayarlamak için kullanacağı bir CMS (Renk Yönetim Sistemi) gözle görülür biçimde eksiktir. doğru renkler.
Öte yandan, izleme deneyimini farklı derecelerde özelleştirmek için kullanılabilecek bu dinamik resim işlevlerinden bazıları için ayarlamalar var. Bunlar arasında, bir sensörle oda aydınlatmasını alan ve görüntü parlaklığını buna göre değiştiren Uyarlanabilir Işık Çıkışı işlevi de bulunuyor. Otomatik ayarlama için temel oluşturan, uzaktan kumanda üzerindeki lazer Parlaklık kaydırıcısı ile birlikte çalışır. Ardından, görüntüyü güçlendirmeye yardımcı olan oldukça etkili bir 20 konumlu Otomatik Kontrast Geliştirme özelliği ve içerikte bulunanlara bağlı olarak daha koyu malzemedeki gölge ayrıntısını değiştiren bir Uyarlamalı Gama özelliği (diğer bazı yeni Epson modellerinden alınmıştır) vardır. 16 adımlı HDR kaydırıcı, bir HDR sinyali algılandığında etkinleşir, ancak tüm resim modlarında varsayılan olarak en parlak ayarın yanında 2'dir. ve günlük kullanımda biri onu olduğundan çok daha yükseğe taşırsa şaşırırım çünkü daha yüksek sayılar görüntüyü hızla önemli ölçüde karartmaya başlar. Hızlı hareket ve kamera kaydırmalarıyla ayrıntıları iyileştirmek için LS800'ün üç konumlu Çerçeve Enterpolasyonu özelliğini etkinleştirebilirsiniz. "Pembe dizi" video efektinden kaçınmak için genellikle FI'yi kapalı bırakırım, ancak Düşük ayarı, yine de çoğunlukla film benzeri bir görünüm sağlarken, parlak oda izlemede 24 karelik filmlere biraz daha fazla parlaklık vermek için yardımcı oldu.
Epson'un meraklılar ve kalibratörler tarafından kullanılan renk kalibrasyon kontrollerini ortadan kaldırmaya yönelik tasarım kararı, LS800'ün sporları, haberleri, TV şovlarını ve oyunları çoğu zaman ışıklar veya gölgelikler açıkken izleyen kitlesel pazar tüketicilerini hedef aldığını gösteriyor. Mükemmel doğruluk, bu ortamda yerini daha yüksek parlaklığa ve umarız makul derecede doğal renklere bırakır. Bu aynı zamanda, kutudan çıkar çıkmaz en az bir resim modunda karanlık odada film izlemek için oldukça iyi bir görüntü sunması konusunda Epson'a güvendiğiniz anlamına gelir. Peki nasıl yaptılar?
Peki, Portrait Display'in Calman kalibrasyon yazılımı kullanılarak yapılan ölçümlere göre, gözlerim kadar, sanırım başardıklarını söyleyebilirsin - yine de "makul" üzerine biraz vurgu yaparak. LS800, Dinamik, Canlı, Sinema ve Doğal olmak üzere dört resim moduna sahiptir. Evde kullandığım daha küçük 100 inç, 0,6 kazançlı Elite Aeon CLR ekranında, hepsi tipik olarak 5 ila 10 arasında değişen gri tonlama ve renk noktaları için oldukça yüksek Delta E hatalarıyla ölçüldü. 3 deltaE'nin altında neredeyse mükemmel olarak kabul edilir ve 5'ten 10'a kadar olan hatalar, doğal olmayan değilse ve hataların nerede meydana geldiğine bağlı olarak bazı ortalama izleyiciler için rahatsız edici değilse, eğitimli bir göz tarafından açıkça görülebilir. Bu dedi ki, ' Tüm otomatik işleme modları açıkken parlak ışıkta görüntülemek üzere tasarlandığından, bir projektörü karanlık bir odada ölçmek ve onu karanlık bir oda ölçüm standardında tutmak kuşkusuz biraz haksızlıktır. Bu projektörün 4.000 lümenlik güçlü parlaklığı göz önüne alındığında bu daha da doğrudur.
Bununla birlikte, eğitimli bir göz, ortam ışığında bile neyin yanlış olduğunu görecektir. Bu durumda, Dinamik mod, projektörün en parlak modundaki çoğu projektörde tipik olan parlaklık spesifikasyonunu yapmasına yardımcı olmak için çok yeşil bir renk tonuna sahipti. Bazen bu modlar hala kullanılabilir, ancak aşırı derecede parlak ışıkta bir tutam olmadıkça veya diğer bazı nadir istisnalar olmadıkça bunu izlemezdim. Bunlardan biri, Oz Büyücüsü'nün 4K HDR versiyonunu izlemekti ; burada ekstra parlaklık ve aşırı doygun yeşiller, Batının Kötü Cadısı'nı ve Emerald City'yi gerçekten büyüleyici gösteriyordu ve filme, filmde bile gerçekten TV parlaklığında bir görüntü veriyordu. stüdyomuzdaki acımasız tepegöz ışıkları onu yıkıyor. Başka herhangi bir şeyde, fazla yeşil hızla tespit edildi ve korkunçtu.
Canlı mod kutudan çıkar çıkmaz daha iyiydi, ancak görüntünün ışığı kesmesine yardımcı olmak için mavi eğilimli bir beyaz dengesine ve resimlerin daha karanlık alanlarında artırılmış siyahlara sahipti. Bu genellikle parlak ışık koşullarında tercih ettiğim görüntüleme moduydu. En iyi görünen ve en doğru iki mod, birbirine çok benzeyen Cinema ve Natural modlarıydı. Sonunda, karanlık odada görüntüleme için Doğal'dan daha güçlü ve varsayılan renk sıcaklığı endüstri standardı 6500K nötr griye yakın olan Sinema modunu kullanmaya karar verdim.
Otomatik kontrast ayarlarında yapılan birkaç ince ayar ile, kesinlikle mükemmel renk olmamasına rağmen, 1080p standart dinamik aralık içeriğine sahip Sinema modunun karanlık oda izlemesinin çok iyi göründüğünü söylemeliyim. La La Land'de Emma Stone'un giydiği bir elbise gibi aşina olduğum içerikte ince yanlışlıklar görebiliyordum.mükemmele yakın bir sarı olduğunu biliyorum, örneğin biraz turuncu eğildi. Ancak özellikle hassas olduğum içeriğe ve cilt tonlarına aşina olmadan bunu gerçekten bilemezsiniz, genel olarak doğru görünüyordu. Beyaz dengesi, beyaz uzay giysileri ve roket gemileri gibi nesnelerin doğal olmayan bir renk tonu olmadan karşıdan karşıya gelmesine yetecek kadar nötre yakındı. Yeşil yapraklar bazen Sinemada bile biraz fazla doygun görünüyordu ama izlenemeyecek kadar da kötü değildi ve spor sahalarının çimleri güzel görünüyordu.
Kontrast da çok iyiydi ve ölçümler, projektörün karanlık bir oda için uygun, mükemmele yakın bir 2,2 gama izlediğini gösterdi. Bu, gerçekten zorlu içeriklerdeki siyah biraz gri görünse de, karanlık sahnelerde yeterli gölge ayrıntısına izin verdi. Örneğin Gravity'nin açılış çekimlerinde görüldüğü gibi, çerçevede beyaz bir gemi veya astronotun yer aldığı uzay çekimleri gibi karma içerik üzerindeki siyah seviyeleri daha etkileyici bir kontrast gösterdi ve Otomatik Kontrast Geliştirme ve Uyarlanabilir Gama kontrollerini oldukça etkili buldum. resmin ince ayarını yapın. Nihayetinde, doğruluk için 47 renk örneğini ölçen Calman Color denetleyicisi, ortalama 4,5 deltaE gösterdi, bu da işaretten çok da uzak değildi ve ekranda gördüklerime yansıdı.
Karanlık oda 4K HDR için, Sinema modundaki ekran görüntüsü daha da iyiydi. Bahsedildiği gibi, 16 adımlı HDR kontrolünü 2 veya 3'ten daha yükseğe çevirmek görüntüyü çok fazla matlaştırma eğilimindeydi ve nadiren projektörün parlak ayrıntıları çok agresif bir şekilde üflediğini hissettim, ancak gerekirse kaydırıcı orada. beğeninize Renkler, SDR ile aynı düzeyde doğruluğu (veya eksikliğini) paylaşıyordu, ancak görüntü daha fazla dolaysızlık ve etki kazandı. Bununla birlikte, tam DCI-P3 kapsamının olmaması, bazı kliplerde görmeye alıştığım bazı doygunluk ve hayranlık uyandırma faktörünü kesinlikle kaçırmama neden oldu.
Genel olarak konuşursak, LS800'deki ayrıntılar, 10 fit mesafeden bile tam bir 4K projektör kadar keskin değildi ve özellikle 1080p içerikle görüntü biraz yumuşak görünüyordu. Bu, normal Blu-ray disklerdeki iyi aktarımlarda ve projektörün dahili işlemcisinin 1080i yayınlarda iyi bir iş çıkarmasına rağmen doğruydu. Keskinlik kontrolünü ve projektörün küçük nesnelerdeki ince ayrıntıları ele alan Süper Çözünürlük kaydırıcısını değiştirmek kesinlikle yardımcı oldu. Ancak ekrandaki ayrıntı ve odak, iyi 4K programlarda en iyisiydi ve kabul edilebilir derecede keskindi. Epson'un yeni merceğinin, stüdyomuzda kullandığımız 120 inçlik görüntüde bile tüm ekranda alışılmadık derecede tutarlı odaklamayı (UST için) nasıl sağladığından özellikle etkilendim. Mükemmel değil ama Epson kullanıyorsanız Odak deseni veya üst köşelerde ince ayar yapmak için bir test deseni kullansanız da, merkezden alt köşelere kadar oldukça net bir görüntü elde edersiniz. Bu lensin ekranda daha fazla pikselle neler yapabileceğini görmek isterim.
Parlak oda görüntülemeye gelince, bu LS800'ün varoluş nedeni, Sinema modunu genellikle ev stüdyomun daha az sert aydınlatmasında 100 inçlik daha küçük ekranda veya stüdyoda daha ılımlı zemin aydınlatmasında kullandım. Ancak bu durumda bile, daha agresif varsayılan otomatik kontrast ve gama ayarlarıyla desteklenen Canlı moddaki ekstra parlaklık, görüntüye kolda gerçek bir şans verdi. Bu modun çok mavi eğilimli beyazını ısıtmak için renk sıcaklığı ayarında bir ayar yaptım, ancak yine de ışığa yardımcı olmak için biraz soğuk bıraktım. Stüdyomuzdaki güçlü LED ışık armatürleri ve daha büyük 120 inçlik ekrana yansıtılan görüntüyle, görüntü biraz etkisini kaybetti, ancak siyah seviyesindeki bariz artışa rağmen yine de çok parlak görünüyordu. Bu ilk UST I' Bu son derece parlak ayardaki filmlerle oldukça iyi durumda olan ve ALR ekranında makul derecede iyi (yükseltilmişse) siyahları koruyan bununla karşılaştık. Çoğumuzun TV izlediği daha tipik akşam odası aydınlatmasında, siyah seviyeleri, özellikle spor ve haberler gibi yemeklerde, güzel ve keskin bir resim için yeterince derindi.